Методична робота

 


Методична  робота  у школі – це спеціальний комплекс практичних заходів, які  ґрунтуються  на  досягненнях  науки,  ефективного  педагогічного  досвіду  і  спрямовані на  всебічне  підвищення  компетентності і   професійної  майстерності  кожного  вчителя.   Цей  комплекс  орієнтований  перш  за  все на підвищення  творчого  потенціалу  педагогічного  колективу, а  в  кінцевому  результаті – на підвищення  якості  й  ефективності  освітнього  процесу.

Методична тема, над якою працюють педагоги школи:

«Формування ключових компетентностей 

здобувачів освіти в умовах НУШ»

Безпосередньою метою методичної роботи в школі є підвищення рівня педагогічної майстерності вчителя і педагогічного колективу. Щорічно кожний з педагогів підвищує свою професійну компетентність на курсах підвищення кваліфікації, організованих на базі Комунального закладу вищої освіти "Вінницька академія безперервної освіти" за 30-годинними фаховими або авторськими курсами згідно графіка підвищення кваліфікації.

Графік підвищення кваліфікації на 2023 рік

Впродовж декількох років методична діяльність у школі  будується і проводиться за принципом моніторингу - систематичної аналітико-діагностичної діяльності.

Діяльність  адміністрації  була спрямована  на  оптимізацію  методичної  роботи,  підвищення  фахового  рівня  педагогічних  працівників,  впровадження  інформаційно-комунікаційних  технологій,  поліпшення  стану  матеріально-технічної  бази  школи. Надавали  можливість,  спонукали педагогів підвищувати фаховий  рівень,вміння працювати з різною категорією особливих  дітей шляхом  участі  в  різноманітних  науково-практичних конференціях,  спеціально  організованих  як Міністерством освіти  так  і різними  громадськими організаціями.

Уся методична робота в закладі освіти здійснюється через діяльність методичних об’єднань,  спецсемінару педагогів. Затверджено плани роботи, науково-методичні теми, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань, спецсемінару була  спрямована на удосконалення  методичної  підготовки, фахової майстерності педагогів, удосконалення методики проведення уроку. Основною метою діяльності шкільного методичного об’єднання є: залучення вчителів до інноваційної, пошукової діяльності, розвиток творчої ініціативи педагогів-предметників, виявлення і поширення найбільш ефективних форм та методів їхньої роботи.

Проводяться засідання  методичних  об’єднань, на яких  обговорюються як організаційні  питання (підготовка і проведення  олімпіад, предметних  тижнів, проведення  контрольних зрізів), так і науково-методичні  питання. 

Усі засідання методичних об’єднань мають відповідну структуру, де обговорюють, проводять, аналізують:

- результати навчально-виховної роботи:

- динаміку зростання (спаду) успішності учнів;

- результати контрольних робіт, навички читання;

- діяльність членів МО щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;

- аналіз стану викладання предметів:

- стан виконання навчальних планів і програм;

- використання інноваційних технологій, їх ефективність;

- апробація електронних засобів навчального призначення для загальноосвітніх навчальних засобів;

- стан позакласної роботи вчителів з предметів;

- система та результативність підвищення професійного рівня вчителів;

- результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах;

- аналіз роботи за рік та перспективне планування.

Систематично проводиться  внутрішкільна методична робота з питань:

1) Самоосвіта педагогічних працівників ;

2) Атестація і творчі звіти педагогів :

3) Курсова перепідготовка ;

4) Семінари-практикуми;

5) Індивідуальні та групові консультації для учителів та батьків;

6) Участь у роботі предметних тижнів, методичних нарад;

7) Поповнення матеріалами методичного кабінету.

8). Поповнення кабінетів методичною та довідковою літературою, розробками уроків, виховних заходів, матеріалами з досвіду роботи учителів.

    Усі засідання методичних об’єднань проводяться згідно з планами роботи. До засідань готуються педагогічні виставки методичних розробок з даної теми, відкриті уроки з подальшим їх детальним аналізом і обговоренням.

    З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі була створена методична рада, до складу якої ввійшли директор школи, заступники директора з навчальної та виховної роботи,  голови методичних об’єднань, голова Ради школи, керівники спецсемінару – вчителі дефектологи.  Сплановано роботу методичної ради, ради школи та методичних об’єднань, спецсемінарів, школи молодого педагога.

  Члени методичної ради беруть участь у підготовці та проведенні засідань педагогічної ради, загальношкільних семінарів, інших методичних заходів.

Методичний кабінет забезпечує науково-методичне інформування педагогів під час проведення різноманітних загальношкільних методичних заходів. На базі методичного кабінету проходили стажування молоді спеціалісти, було організовано дистанційне навчання  на період карантину, роботу шкільної атестаційної комісії, методичного ради, організація виставок педагогічних надбань. Вивчалися такі питання: адаптація учнів 1-х, 5-х класів, корекційно-розвивальна робота, «Облік рівня навчальних досягнень учнів і відвідування учнів», «Самоосвіта педагогічних працівників навчального закладу», вивчення і узагальнення системи і досвіду роботи педагогів школи та перспективного педагогічного досвіду освітян області та України. За результатами вивчення узагальнені матеріали, розроблені рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.